ساخت تابلو تبلیغاتی

ساخت تابلو تبلیغاتی

ساخت تابلو تبلیغاتی

ساخت تابلو تبلیغاتی

تابلوهای بزرگ تبلیغات شهری یا بیلبورد ‌(پارت 1)

تعریف واژه بیلبورد
واژه “BILLBOARD” مرکب از دو بخش Bill و BOARD است. Bill دارای معنی، لایحه قانونی، قبض، صورتحساب برات، سند، اسکناس و … و Board به معنای مقوا، تخته، یا هر چیز مسطح، میز غذا، تخته پوش کردن و … می‌باشد. بیلبورد ابزاری تبلیغاتی است که از چوب، آهن، کاغذ و یا دیگر مواد قابل استفاده تشکیل شده است و در جاده‌ها، روی ساختمانها و مکانهای عمومی نصب می‌گردد.

در قرن نوزدهم میلادی بیلبوردها به طور گسترده‌ای جایگزین تصاویری شدند که بر دیوارها چسبانده می‌شدند یعنی در زمانی که رقابت برای مکان نصب مناسب مجریان تبلیغاتی را وادار ساخت ابزاری جدید نمود. با اختراع اتومیبی و گسترش بزرگراه‌ها بیلبوردها عمومیت بیشتری به عنوان یک ابزار تبلیغاتی با گستردگی بالا پیدا کردند. و شرکتهای تبلیغات شهری مالک و مجری بیلبوردها اندازه سطح تبلیغ آنها به قطع مشخصی استاندارد نمودند. امروزه تبلیغات روی بیلبردها باید بگونه‌ای باشد که موجب جلب توجه سریع یک راننده شود و پیامهای تبلیغاتی لزوما کوتاه و طرح آن اغلب نمای بزرگ شده محصول باشد.

از جمله تکنیکهای مختلفی که روی بیلبوردها قابل اجراست می‌توان به کلاژ حروف طرحی که از قاب بیلبورد بزرگتر است و بیرون آمده تکنیکهای مختلف نورپردازی و یا نوشته‌های متحرک اشاره داشت. عبارت بیلبورد واژه مصطحی است که جهت تبلیغات و آگهی‌های تجاری در ایالت متحده مطرح و رایج شده است. در حالی که در فرهنگ انگلیسی به جای کلمه بیلبورد از کلمه Bourding به همین منظور استفاده می‌شود ودر واقع هر دوی اینها به معنای نوعی تابلوی تبلیغاتی مخصوص نصب آگهی است که اغلب بر روی آنها پوستر چسبانده می‌شود.

از آنجایی که بیلبوردها دارای قالب و جایگاه مخصوص نصب هستند و به صورت دوره‌ای اجاره داده می‌شوند. پس از اتمام دوره اجاره آگهی جدیدی جای آن را می‌گیرد.

واژه بیلبورد به تخته‌ای که اجاره داده می‌شود یا تخته اجاره‌ای و یا سطوح اجاره‌ای اطلاق می‌گردد. در فرهنگ فارسی واژه مدونی برای بیلبورد نداریم.
می‌توان آنها را تابلوهای بزرگ تبلیغات شهری نیز نامید. البته به نظر نگارنده استفاده از خود واژه بیلبورد کاربردی‌تر و گویاتر می‌باشد.
بیلبوردها شاخه‌ای از وسایل ارتباط تصویری هستند که به شکل کلی‌تر جزو ابزارهای تبلیغات شهری قرار می‌گیرند.
جایگاه بیلبورد در تبلیغات شهری

در میان انواع تبلیغات شهری بیلبوردها جایگاه ویژه‌ای در بافت فیزیکی شهر دارند. بیلبردها ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین وسایل تبلیغاتی‌اند. زیرا می‌توانند موضوع مورد تبلیغ را با زبان موجز و خلاصه و با بهره‌گیری از عوامل و عناصر بصری مناسب بیان کنند و به راحتی در معرض دید قرار می‌گیرند. ضمن اینکه می‌توانند محتوای یک پوستر آگهی و تا حدودی بروشور را نشان دهند. دارای قابلیت‌های بیشتری نیز می‌باشند. در بیلبورد امکان برجسته‌نمایی تا حد برخوردی واقع‌گرایانه وجود دارد.

مثلا برای آگهی و تبلیغ یک اتومبیل می‌توان اندازه واقعی اتومبیل را ساخت و به صورت واقعی روی تابلو نصب کرد. بیلبورد می‌تواند با بهره‌گیری از نور الکترونیک و سایر امکانات تکنولوژی موجود و جدید به شکل بهتری در خدمت تبلیغات قرار بگیرد. یک بیلبورد می‌تواند در اندازه‌های مختلف و بصورت ثابت یا متحرک با نورپردازی‌های متنوع و مجموعه‌ای از عوامل دیگر در جایگاه‌های مناسب و با زاویه‌ منا
سب در برابر دیدگان مخاطبان قرار گیرد و با طراحی جذاب ترکیب‌بندی صحیح پیامی رسا و گویا و متناسب با آن از فاصله‌ای دور جلب توجه نماید.


برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.


۴ روش ساخت تابلو ال ای دی (LED) ثابت و متحرک در خانه(بخش 5)

همچنین هویه، سیم لحیم کاری، چسب حرارتی یا تفنگی، چاقو یا قیچی و سیم بر نیز نیاز دارید.

ساخت ال ای دی رنگی و متحرک

نحوه ساخت تابلو روان با نوار LED

بسته به قاب خود، نوار ال ای دی ها را برای افزودن به قاب برش دهید. این کار را به صورت تقریبی و یا با ریاضیات می توانید محاسبه کنید. ما کل نوار را تقسیم به ۱۵ خط کردیم تا در جعبه ۵۰*۵۰ به طور کامل قرار گیرد. (البته در نهایت ۱۴ خط قرار گرفت)

ساخت تابلو روان

هرچه تعداد لامپ ها بیشتر باشد، هزینه و سختی بیشتر و در عوض کیفیت کار بالاتر خواهید داشت. برای کمک به انتشار بیشتر نور، از اسپری شیشه ای سرامیک استفاده کنید.

گاز های این اسپری خطرناک هستند و برای سلامتی ضرر دارند. پس سعی کنید در خارج از منزل از آن استفاده کنید و از ماسک و.. نیز برای پوشاندن راه های تنفسی استفاده نمایید.

می توانید پشت صفحه را نیز با اسپری سفید رنگ کنید. در اینجا به دلیل شفاف بودن شیشه قاب، برای جلوگیری از انتشار نور و زیبایی از رنگ سفید استفاده می شود.

ساخت تابلو روان

از یک چسب قوی استفاده کنید و رشته های ال ای دی را به قاب بچسبانید. قبل از چسباندن از درست بودن جهت آن ها اطمینان حاصل کنید.

ساخت تابلو روان

چون نوار را بریده ایم، سپس باید این رشته ها را به وسیله سیم بهم متصل کنید. اتصال هر کدام نیاز به سه رشته سیم دارد. برای این کار اگر دانش کافی در مورد اتصال سیم ها را ندارید، می توانید از متخصصین این امر کمک و مشاوره بگیرید و یا مطالب بیشتری در این مورد را مطالعه کنید. قبل از لحیم کردن و محکم کردن اتصالات از صحیح بودن آن اطمینان حاصل کنید. سعی کنید خیلی عجله نکنید.

ساخت تابلو روان

در نهایت برای محکم تر کردن می توانید از بست پلاستیکی نیز استفاده کنید. بخصوص قسمتی که به قسمت منبع تغذیه وصل می شود.



برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید