ساخت تابلو تبلیغاتی

ساخت تابلو تبلیغاتی

ساخت تابلو تبلیغاتی

ساخت تابلو تبلیغاتی

آموزش ساخت تابلو چلنیوم(پارت سوم)

گام سوم : آموزش نور پردازی تابلو چلنیوم

یکی از دلایلی که باعث می شود تابلوهای چلنیوم نسبت به یکدیگر متفاوت تر و جذاب تر باشند نحوه نورپردازی آنهاست.

امروزه جهت نور پردازی تابلوهای چلنیوم عمدتاً از انواع مختلف LED نواری،LED  بلوکی و نمونه های دیگر LED که در رنگهای مختلف و RGB تولید و عرضه می شوند ، استفاده می گردد.

در این قسمت بیشتر نحوه نورپردازی تابلوهای چلنیوم توسط LED‌ های نواری مورد توجه قرار گرفته است و طی چند فیلم آموزشی ابتدا به معرفی LED‌ های نواری از نظر تنوع رنگ، ساختار داخلی ، میزان محافظت و… پرداخته ایم.

سپس مشخصات فنی (ولتا‍ژ ، توان مصرفی و…) مربوط بهLED ‌ های نواری را توضیح داده ایم و در مورد IPrating که نشان دهنده میزان محافظت و مقاومتLED  نواری در مقابل عوامل محیطی همچون گرد وغبار و نفوذ آب می باشد به طور مفصل بحث کرده ایم و طی جدولی انواع مختلف آنرا شرح داده ایم.

در ادامه نکات ایمنی توصیه شده توسط شرکتهای سازنده را که بر روی بسته های LED نواری نوشته می شوند را یک به یک بیان کرده ایم.

بعد از آنچه گفته شد و پس از آنکه آشنایی اولیه ای با LED های نواری پیدا کردید ، نوبت به استفاده عملی از آنها در ساخت تابلو چلنیوم می رسد و در ادامه آموزش نورپردازی تابلوهای چلنیوم نحوه برش، چسباندن ، لحیم کردن و سیم کشی LED‌ های نواری به شما آموزش داده می شود که در اتمام این مرحله می توانید هر یک از قسمت های ساخته شده را روشن کنید.

اما نکته دیگری که برای نور پردازی تابلوهای چلنیوم بایستی مورد توجه قرار گیرد، انتخاب منبع تغذیه یا آداپتور مناسب است که نحوه انجام این کار نیز طی یک فیلم آموزشی و از طریق محاسبه متراژ ‍LED بکار رفته و میزان توان مصرفی آن مطابق با مشخصات فنی ذکر شده توسط شرکت سازنده آموزش داده شده است.

همچنین برای همکارانی که آشنایی چندانی با مفاهیم اصولی برق یعنی ولتا‍‍ژ، جریان و توان ندارند نیز در ابتدای این فصل فیلمی قرار داده ایم تا با کاربرد این مفاهیم ( نه تعاریف علمی آنها ) بیشتر آشنا شوند و طی سه مثال عملی نحوه محاسبه ولتا‍ژ، جریان و توان را در مدارات سری، موازی و ترکیبی شرح داده ایم.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24مراجه کنید

آموزش ساخت تابلو چلنیوم(پارت دوم)

آموزش ساخت حروف برجسته

در این گام به آموزش نحوه برجسته سازی حروف پرداخته ایم و از آنجایی که جهت ساخت تابلوهای چلنیوم نیاز به لوازم مختلفی است در ابتدا مواد مورد نیاز جهت ساخت تابلو چلنیوم از جمله پلکسی، PVC ، چلنیوم و… را معرفی کرده ایم سپس ابزار مورد نیاز مانند دریل، گونیا، متر و … را آورده و کاربرد مختصری از هر یک را ذکر کرده ایم.

در ادامه از آنجایی که برای ساخت تابلوهای چلنیوم روشهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و پس از  بررسی بسیار، روش اصولی آنرا که توسط شرکت های معتبر در این زمینه توصیه شده است را انتخاب کرده ایم.

این روش نیاز به میز کار مخصوصی دارد که نحوه ساخت آنرا طی یک فیلم آموزشی و بطور کامل توضیح داده ایم. هزینه مورد نیاز جهت ساخت این میز کار بسیار ناچیز بوده و تقریباً عمده هزینه آن خرید یک ورق MDF است .

پس از آنکه نحوه ساخت میز کار مخصوص جهت ساخت تابلو چلنیوم را آموختید ، نوبت به ساخت حروف برجسته و یا به عبارتی دیگر برجسته سازی حروف می رسد که آنرا نیز طی دو فیلم آموزشی بیان کرده ایم.

در این فیلم ها دو حرف متفاوت را جهت آموزش برگزیده ایم که انواع حالت ها در آنها موجود باشد (خم ۹۰ درجه ، انحنا، محیط داخلی ) و نحوه ساختشان را بصورت عملی و با استفاده از میز کار مخصوص آموزش داده ایم.


برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24مراجه کنید

نقش رنگ ها در دکوراسیون

 نقش رنگ ها در دکوراسیون

به هیچ وجه فکر نکنید که در اتاق های کوچک نباید از تنوع رنگی و رنگ های بارز و خاص استفاده کنید. اتفاقا می توانید به صورت هوشمندانه و با به کارگیری این رنگ ها در ایجاد نقطه کانونی ویژه در اتاق نشیمن بهره گیرید. برای این منظور پیشنهاد می شود که از رنگ های روشن یا پس زمینه های خنثی، برای پوشش دیوارها استفاده کنید و با یک یا چند رنگ خاص و متمایز که برای کوسن ها، تابلوهای روی دیوار، مبلمان و دیگر وسایل استفاده می کنید، اتاق تان را رنگی تر نمایید. این کار باعث می شود تمرکز بصری در نقطه خاصی که تجمع رنگی متمرکز شده است اتفاق بیفتد و فضای کوچک اتاق نشیمن چندان به چشم نخواهد آمد.



برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24مراجه کنید

09127349880آقای مختاری