با تغییر قرن رشد بینظیری در برنامههای اقتصادی و صنعتی قاره اروپا و ایالات متحده به وجود آمد. پیشرفتهای تکنولوژی در تهیه محصولات و افزایش جمعیت باعث خلق راههایی جدید برای معرفی محصولات و تبلیغ آنها شد. در بریتانیا علاوه بر تحولات صنعتی پیشرفتهای زیادی در زمینه ارتباطات نیز بوجود آمد.
طی سالهای اولیه ۱۹۰۰ روشهای مدرن کردن ارتباطات توسعه یافت و در نیمه
دوم قرن نوزدهم دوربین اختراع شد و ورود عکاسی به تبلیغات راههای جدیدی را در این مسیر گشود و تحولی قابل توجه در امر تبلیغات بوجود آورد.
در ایالات متحده که هیچ کشوری نمیتوانست در اولین دهه قرن بیستم باوی در مصرفگرایی رقابت کند، کمبود قوانین مربوط به اندازه و مکان آگهیها باعث شد که هر کسی در هر جایی که بخواهد، آگهی نصب کند و آن را تجارت بخواند. گیجی حاصل از علائم، آگهیها و تثیر آن روی محیط قبل از اختراع اتومبیل در آمریکا پدیدار شد. بالاخره بیمه کردن پوسترها و تعیین مدت زمان نصب آنها روی دیوار امری الزامی شد.
اجازه باید از طرف صاحب دیوار گرفته میشد و پس از آن تبلیغ کننده میتوانست روی همه قستمتهای گرفته شده دیوار، پوسترهای خود را نصب کند.
به زودی در خیابانهای شلوغ توسط متصدیان نصب پوستر که در کار فروختن فضاهای بیلبورد خبره شده بودند. بیلبوردهای مربع با مستطیل، متشکل از دو تکه چوب نصب شدند. این تابلوها را در محلهایی مختلف روی دیوارهای چوبی نصب میکردند.
در دهه اول قرن بیستم انقلابی در حمل و نقل بوجود آمد و عادات مردم را در روش مسافرت کردن به مکانهای مختلف در دنیای غرب تحت تاثیر قرار داد. تبلیغ کنندگان یاد گرفتند که چگونه از راه تبلیغات بازارهایی را که قبلا” وجود نداشت خلق کنند. تصاویر بیلبوردها به مردم یاد میداد که چه محصولاتی را خریداری نمایند. در آن زمان جادهها مکانهای مناسبی برای نصب بیلبوردها محسوب میشدند.
با تغییر قرن، تکنولوژی به کار گرفته شده برای بیلبوردها و علائم پیشرفتهتر شد. پیچیدهترین علائم و بیلبوردهای الکترونیکی بوجود آمدند.
در سال ۱۹۱۴ بحران جنگ جهانی نخست اروپا را برگرفت. تبلیغات در دوران جنگ لحنی جدی داشت و کمتر در آن مسائل ظاهری پوچ دیده میشد. در این زمان عکاسی مورد توجه نبود و به جای آن از تصویرسازی استفاده میشد و مبلغین به نشان دادن تبلیغات خود به صورت ایدهآل و خیالی عادت کرده بودند.
پس از دوران جنگ تبلیغات به منتهای درجه خود رسید و در آخر دهه ۱۹۲۰ از بیلبوردها به مقدار زیادی استفاده میشد. در ابتدا تبلیغ کنندگان تصور میکردند که برای فروش یک محصول باید با دلیل ثابت کنند که چرا مردم آن را بخرند ولی همه اینها به مرور تغییر کرد. در اواسط قرن بیستم آژانسهای تبلیغاتی به این موقعیت رسیدند که راحتتر و پر منفعتتر برای رسانیدن پیام، استفاده از یک شعار خوب که مستقیما” احساسات افراد مصرفکننده را هدف گیرد.
در اواخر دهه ۱۹۲۰ شرکتهای تبلیغاتی به نبض بازار بیلبورد دست یافتند. آنها روشهای متفاوت بکار میبردند، ایربراش میزدند و سعی میکردند که با یک پیام یا نوشته کوتاه جذبه آگهی خود را بیشتر کنند. روی بستهها اغلب اسامی به صورت برجستهای به چشم میخورند و بیلبوردها را به طرز زیبایی با چوب، قاب میگرفتند. در سال ۱۹۳۵ چین درگیر نبرد داخلی بین نیروهای سرخ و ناسیونالیستها شد.
چینیها هیچگاه در خیابانها از تبلیغات رنگی استفاده نمیکردند. اهداف حزب کمونیست چین مانند غربیها بستگی به مسائل و اهداف جاری نداشت و جای آن دیوارها اغلب با تصویرهای بزرگ از چهرههای سیاسی مردمی با خوشنویسیهایی که عموم را مطلع میساخت، تزیین میشدند.
بیلبورد و پوسترهای سیاسی چین، از نظر استانداردهای غربی کاملا” ایستا بودند. آنها رئالیسم اجتماعی را بصورت خیلی بزرگ و عالی به تصویر میکشیدند. در آن تصاویر، کارگران در مزارع دستهای خود را به سمت آسمان بالا برده بودند و از دید افراد بیرون از چین این تبلیغات بیشتر رنگ سیاسی داشت ولی برای خود چینیها آن تصاویر همیشه وسیلهای بسیار مهم برای رسانیدن اخبار محسوب میشد.
در سالهای ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵ جنگ دوم جهانی در اروپا دید مردم را نسبت به زندگی تغییر داد و برای اولین
مرتبه مردم از صمیم قلب طرفدار واقعبینی و تصاویر واقعی از زندگی آنطور که هست، گشتند. تا این زمان اکثر تبلیغات دنیا مانند تبلیغات سیاسی طراحی میشدند. اکثر ملتها طرحهای خود را با مهارت انجام میدادند. بیلبوردها همه جا حاضر بودند و توقعات هر دولت را به یاد مردم میآوردند. بیلبورد یک وسیله
ارتباط جمعی سیاسی برای هر دولتی بود که سعی میکرد به وسیله آن به داخل احساسات و تفکرات مردم رسوخ کند و آلمان یکی از اولین کشورهایی بود که متوجه اثرات سیاسی رقابتهای تبلیغاتی بیلبورد شد و در کنار فعالیت رادیو، در زمینه پوستر و بیلبورد فعالیت وسیعی را شروع کرد. تبلیغات جنگ جهانی دوم خیلی خشن و ناملایم بود، و روی بیلبوردها تصاویری از سربازهایی که در حال مرگ هستند یا اینکه به این مفهوم اشاره میکنند که “ما منتظر شما
هستیم” دیده میشد. آگهیها، بسیار جدی بودند و بالاخره بمب اتمی که ایالات متحده روی ژاپن انداخت. به منزله پایان جنگ قلمداد شده در اروپا نیز جنگ خاتمه یافت. پس از جنگ مردم آماده شدند که هجوم کالاهای جدید را در بازار بپذیرند و با ورود به عصر فضا، گامهای ارتباطات سرعت بیشتری به خود گرفت و تبلیغات، تصاویر مختلف را از راههای جدیدتر منتشر میکردند.
برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.