تعیین هدف در تابلوسازی تابلو تبلیغاتی
لازم است نکته هایی را در نظر داشته باشیم تا در تعیین هدف مان برای تابلوسازی موفق ظاهر شویم. امروزه آنچه در طراحی صنعتی و مدرن حروف فارسی مشکل ساز شده عدم توجه به ساختار به هم پیوستگی نوشتار فارسی است. این دید نادرست هم بی شک تحت تاثیر طراحی حروف لاتین و ماشین های حروف چینی پدید آمده است. به طوری که اغلب طراحان فونت هر حرف را به صورت مستقل طراحی میکنند و در مرتبه بعد آنها را به نظام پیوسته ترکیبات میسپارند. فارغ از این شیوه طراحان و خطاطان برای طراحی فونت نگاه خود را بیشتر برای خلق ترکیبات روان و سیال و ظاهری هندسی و حساب شده متمرکز می کنند.
یکی از مشکلات بزرگ طراحان گرافیک فارسی زبان نبود فونت های استاندارد فارسی بوده که در اکثر فونت های فعلی در فاصله بین حروف و جای نقطه ها بی نظمی های زیادی وجود دارد که البته با ارائه نرم افزار های استاندارد طراحی فونت اکنون این جامعه هنرنمد کشورمان است که باید تنبلی را کنار و با ارائه فونت های جدید و کاربردی زبان شیرین فارسی را در طراحی و نوشتار نیز زیباتر و بهتر نماید.
بدون شک آنچه که باعث جذابیت بیشتر یک طرح و در نتیجه یک تابلو تبلیغاتی شیک و چشم نواز می شود فونت خطی است که در آن استفاده می شود. در واقع موجودیتی دو وجهی در چنین نوشتاری وجود دارد یک وجه بصری و یک وجه زبانشناسی که بعد بصری نوشتار آن را در حیطه هنرهای تصویری و بعد زبانی، آن را به علوم زبانشناسی مربوط میسازد فهم و درک این دو بعد باعث ارتباط بهتر بیننده با طرح یا یک پیام تبلیغاتی میشود
برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.